Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 29 września 2004 roku (Dz. U. Nr 223, poz. 2261 z późniejszymi zmianami)
Obowiązuje od 22.09.2009 r.
|
TABELA OPŁAT ZA BADANIA TECHNICZNE POJAZDÓW |
|
|
Lp. |
Wyszczególnienie |
Opłata w |
|
zł (brutto) |
|||
|
|
1 Okresowe badanie techniczne:
1.1 |
|
motocykl, ciągnik rolniczy |
|
62,00 |
|
|
|
|
|
1.2 |
|
samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej |
|
98,00 |
|
|
|
|
|
1.3 |
|
samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy |
|
153,00 |
|
|
|
|
|
1.4 |
|
samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej |
|
176,00 |
|
|
|
|
|
1.5 |
|
autobus przeznaczony do przewozu więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą |
|
199,00 |
|
|
|
|
|
1.6 |
|
przyczepa ciężarowa rolnicza do 1,5 t d.m.c. |
|
40,00 |
|
|
|
|
|
1.7 |
|
przyczepa ciężarowa rolnicza powyżej 1,5 t do 6 t d.m.c. |
|
50,00 |
|
|
|
|
|
1.8 |
|
przyczepa ciężarowa rolnicza powyżej 6 t d.m.c. |
|
70,00 |
|
|
|
|
|
1.9 |
|
przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna do 3,5 t d.m.c. |
|
78,00 |
|
|
|||
1.10 |
|
przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna powyżej 3,5 t do 16 t d.m.c. |
|
163,00 |
|
|
|||
1.11 |
|
przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna powyżej 16 t d.m.c. |
|
177,00 |
|
|
|
||
1.12 |
|
skreślony |
|
|
|
|
|
||
1.13 |
|
skreślony |
|
|
|
|
|
||
1.14 |
|
skreślony |
|
|
|
|
|||
1.15 |
|
pojazd przystosowany do zasilania gazem (za badanie specjalistyczne) |
|
63,00 |
|
|
|
||
1.16 |
|
skreślony |
|
|
|
|
|||
1.17 |
|
tramwaj - wagon silnikowy |
|
330,00 |
|
|
|||
1.18 |
|
tramwaj - wagon przegubowy |
|
395,00 |
|
|
|||
1.19 |
|
tramwaj - wagon doczepny czynny |
|
250,00 |
|
|
|||
1.20 |
|
tramwaj - wagon doczepny bierny |
|
110,00 |
|
|
|
|
|
1.21 |
trolejbus - badania elektryczne2) |
|
115,00 |
|
|
|
|||
1.22 |
|
motorower |
|
50,00 |
|
|
|||
1.23 |
|
pojazd wolnobieżny wchodzący w skład kolejki turystycznej |
|
62,00 |
2 Ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe, w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie:
2.1 |
|
skuteczności i równomierności działania hamulców |
|
20,00 |
|
|
|
|
|
2.2 |
|
skuteczności działania hamulców tramwaju |
|
120,00 |
|
|
|
|
|
2.3 |
|
skuteczności działania hamulca elektrodynamicznego trolejbusu |
|
50,00 |
|
|
|
|
|
2.4 |
|
ustawienia i natężenia świateł drogowych i świateł mijania |
|
14,00 |
|
|
|
|
|
2.5 |
|
połączeń układu kierowniczego oraz jałowego ruchu koła kierownicy |
|
20,00 |
|
|
|
|
|
2.6 |
|
toksyczności spalin |
|
14,00 |
|
|
|
|
|
2.7 |
|
poziomu hałasu |
|
20,00 |
|
|
|
|
|
2.8 |
|
geometrii kół jednej osi |
|
26,00 |
|
|
|
|
|
2.9 |
|
działania amortyzatorów jednej osi |
|
14,00 |
|
|
|
|
|
2.10 |
|
wszystkich innych usterek łącznie |
|
20,00 |
|
|
|
|
|
3 Skreślony
4 Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymagania ochrony środowiska:
4.1 |
|
określone usterki techniczne, warunki techniczne (osobno za każde |
|
20,00 |
|
|
|
|
|
4.2 |
|
po wypadku, kolizji drogowej (za badanie specjalistyczne) |
|
94,00 |
|
|
|
|
|
4.3 |
|
dane techniczne niezgodne ze stanem faktycznym |
|
51,00 |
|
|
|
|
|
5 Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez starostę w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymagania ochrony środowiska:
5.1 |
|
co do którego zachodzi podejrzenie, że nie spełnia określonych |
|
20,00 |
|
|
|
|
|
5.2 |
|
po wypadku, kolizji drogowej (za badanie specjalistyczne) |
|
94,00 |
|
|
|
|
|
6 Pozostałe dodatkowe badania techniczne pojazdu:
6.1 |
|
Skreślony |
|
|
|
|
|
|
|
6.2 |
|
który ma być używany jako taksówka osobowa lub bagażowa |
|
42,00 |
|
|
|
|
|
6.3 |
|
który ma być używany jako uprzywilejowany (za warunki dodatkowe) |
|
50,00 |
|
|
|
|
|
6.4 |
|
który ma być używany do przewozu materiałów niebezpiecznych |
|
85,00 |
|
|
|
|
|
6.5 |
|
autobusu, który może poruszać się po drogach z prędkością 100 km/h |
|
126,00 |
|
|
|
|
|
6.6 |
|
do nauki jazdy lub przeprowadzania egzaminu państwowego |
|
48,00 |
|
|
|
|
|
6.7 |
|
w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów |
|
82,00 |
|
|
|
|
|
6.8 |
|
o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 5 ustawy z dnia |
|
50,00 |
|
|
|
|
|
6.9 |
|
skierowany przez starostę lub na wniosek posiadacza pojazdu |
|
60,00 |
|
|
|
|
|
6.9 |
|
skierowany przez starostę lub na wniosek posiadacza pojazdu |
|
94,00 |
|
|
|
|
|
6.10 |
|
w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub |
|
94,00 |
|
|
|
|
|
6.11 |
|
pojazd, o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 7 ustawy z dnia |
|
50,00 |
|
|
|
|
|
6.12 |
|
dla którego określono dodatkowe wymagania techniczne |
|
120,00 |
|
|
|
|
|
7 Sprawdzenie spełniania dodatkowych warunków technicznych dla niektórych pojazdów oraz pozostałe czynności przeprowadzane w stacjach kontroli pojazdów:
7.1 |
|
prawidłowości przystosowania pojazdu silnikowego do ciągnięcia |
|
35,00 |
|
|
|
|
|
7.2 |
|
czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym dla pojazdów |
|
21,00 |
|
|
|
|
|
7.3 |
|
czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym |
|
48,00 |
|
|
|
|
|
7.4 |
|
czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym |
|
41,00 |
|
|
|
|
|
7.5 |
|
czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym |
|
41,00 |
|
|
|
|
|
7.6 |
|
wykonanie numeru nadwozia |
|
49,00 |
|
|
|
|
|
7.7 |
|
wykonanie numeru silnika |
|
49,00 |
|
|
|
|
|
7.8 |
|
wykonanie tabliczki i jej umieszczenie |
|
36,00 |
|
|
|
|
|
7.9 |
|
sporządzenie opinii (na wniosek właściciela pojazdu) do wniosku |
|
82,00 |
|
|
|
|
|
7.10 |
|
pomiar prawidłowości rozmieszczenia punktów bazowych nadwozia |
|
225,00 |
|
|
|
|
|
Objaśnienia: 1)W przypadku pojazdu przedstawionego do okresowego badania technicznego z adnotacją w dowodzie rejestracyjnym o treści: przystosowany do ciągnięcia przyczepy lub HAK nie pobiera się opłaty określonej w lp. 7.1 tabeli. 2)Pozostałe badania jak dla autobusu. 3)W przypadku gdy opłata za badanie techniczne pojazdu powstała z połączenia opłat określonych w lp. 4.1 i 5.1 tabeli byłaby większa od opłaty określonej w lp. 1 tabeli, pobiera się opłatę określoną w lp. 1 tabeli. 4)Opłata obowiązuje również przy okresowym badaniu technicznym. 5)Opłatę mogą stosować tylko stacje kontroli pojazdów wyposażone w przyrząd do pomiarów i oceny prawidłowości rozmieszczenia punktów bazowych nadwozia samonośnego pojazdów samochodowych do 3,5 t d.m.c., związanych z zespołami i układami bezpieczeństwa jazdy. Uwaga: Użyte w tekście skróty oznaczają: m.w. - masa własna pojazdu, d.m.c. - dopuszczalna masa całkowita pojazdu. |