Cennik


Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 września 2025 r. (Dz. U. poz. 1223)

Obowiązuje od 19.09.2025 r.

Lp. Wyszczególnienie Opłata w zł
(zawiera podatek
od towarów
i usług VAT)
1Okresowe badanie techniczne:
1.1motocykl, ciągnik rolniczy94,00
1.2samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą, samochód ciężarowy i specjalny do 3,5 t d.m.c., pojazd trójkołowy powyżej 0,4 t m.w.1)149,00
1.3samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej 3,5 t do 16 t d.m.c.234,00
1.4samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej 16 t d.m.c., ciągnik samochodowy balastowy269,00
1.5autobus przeznaczony do przewozu więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą1)304,00
1.6przyczepa ciężarowa rolnicza do 1,5 t d.m.c.61,00
1.7przyczepa ciężarowa rolnicza powyżej 1,5 t do 6 t d.m.c76,00
1.8przyczepa ciężarowa rolnicza powyżej 6 t d.m.c.107,00
1.9przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna do 3,5 t d.m.c.119,00
1.10przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna powyżej 3,5 t do 16 t d.m.c.249,00
1.11przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna powyżej 16 t d.m.c.270,00
1.12pojazd przystosowany do zasilania gazem (za badanie specjalistyczne)96,00
1.13tramwaj – wagon silnikowy504,00
1.14tramwaj – wagon przegubowy604,00
1.15tramwaj – wagon doczepny czynny382,00
1.16tramwaj – wagon doczepny bierny168,00
1.17trolejbus – badania elektryczne2)175,00
1.18motorower76,00
1.19pojazd wolnobieżny wchodzący w skład kolejki turystycznej94,00
2Ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe, w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie:
2.1skuteczności i równomierności działania hamulców30,00
2.2skuteczności działania hamulców tramwaju183,00
2.3skuteczności działania hamulca elektrodynamicznego trolejbusu76,00
2.4ustawienia i natężenia świateł drogowych i świateł mijania21,00
2.5połączeń układu kierowniczego oraz jałowego ruchu koła kierownicy, luzów w zawieszeniu30,00
2.6toksyczności spalin21,00
2.7poziomu hałasu30,00
2.8geometrii kół jednej osi55,00
2.9działania amortyzatorów jednej osi21,00
2.10wszystkich innych usterek łącznie30,00
3Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymagania ochrony środowiska:
3.1określone usterki techniczne, warunki techniczne (osobno za każde określone warunki techniczne lub badany układ czy zespół pojazdu)3)30,00
3.2po wypadku, kolizji drogowej (za badanie specjalistyczne)4)143,00
3.3dane techniczne niezgodne ze stanem faktycznym78,00
4Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez starostę w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymagania ochrony środowiska:
4.1co do którego zachodzi podejrzenie, że nie spełnia określonych warunków technicznych 3)30,00
4.2po wypadku, kolizji drogowej (za badanie specjalistyczne)4)143,00
5Pozostałe dodatkowe badania techniczne pojazdu:
5.1który ma być używany jako taksówka (za warunki dodatkowe)5)64,00
5.2który ma być używany jako uprzywilejowany (za warunki dodatkowe)5)76,00
5.3który ma być używany do przewozu materiałów niebezpiecznych (za badanie specjalistyczne)130,00
5.4autobusu, który może poruszać się po drogach z prędkością 100 km/h (za badanie specjalistyczne)192,00
5.5do nauki jazdy lub przeprowadzania egzaminu państwowego (za warunki dodatkowe) 5)73,00
5.6w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym4)125,00
5.7o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym76,00
5.8skierowany przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji 91,00 jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika, że uczestniczył on w wypadku drogowym4), lub narusza wymagania ochrony środowiska143,00
5.9w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenia elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego4)143,00
5.10pojazd, o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym76,00
5.11dla którego określono dodatkowe wymagania techniczne w międzynarodowych porozumieniach dotyczących międzynarodowego transportu drogowego183,00
5.12o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 10 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (za każde stanowisko kierującego)5)76,00
6Sprawdzenie spełniania dodatkowych warunków technicznych dla niektórych pojazdów oraz pozostałe czynności przeprowadzane w stacjach kontroli pojazdów:
6.1prawidłowości przystosowania pojazdu silnikowego do ciągnięcia przyczepy1)53,00
6.2czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym dla pojazdów przeznaczonych do wykonywania czynności na drodze5)32,00
6.3czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla pojazdów ciężarowych przystosowanych do przewozu osób5)73,00
6.4czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla autobusu miejskiego używanego w komunikacji miejskiej lub miejskiej i podmiejskiej 5)62,00
6.5czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla autobusu szkolnego 5)62,00
6.6wykonanie numeru nadwozia74,00
6.7wykonanie tabliczki i jej umieszczenie55,00
6.8sporządzenie opinii (na wniosek właściciela pojazdu) do wniosku o odstępstwo od warunków technicznych125,00

Objaśnienia:

1) W przypadku pojazdu przedstawionego do okresowego badania technicznego z adnotacją w dowodzie rejestracyjnym o treści: „przystosowany do ciągnięcia przyczepy” lub „HAK” nie pobiera się opłaty określonej w lp. 6.1 tabeli.

2) Pozostałe badania jak dla autobusu.

3) W przypadku gdy opłata za badanie techniczne pojazdu powstała z połączenia opłat określonych w lp. 3.1 i 4.1 tabeli byłaby większa od opłaty, o której mowa w lp. 1 tabeli, pobiera się opłatę określoną w lp. 1 tabeli.

4) Obowiązuje łącznie z opłatą, o której mowa w lp. 1 tabeli.

5) Opłata obowiązuje również przy okresowym badaniu technicznym.

Uwaga:
Użyte w tekście skróty oznaczają:
m.w. – masa własna pojazdu,
d.m.c. – dopuszczalna masa całkowita pojazdu.